Werken bij FBBK

Bewindvoerder (28-36 uur)

Ondernemend en klantgericht

Wie zijn wij

FBBK (Stichting Financieel Beheer en Bewindvoering Kennemerland) verzorgt al ruim 25 jaar de belangen van haar cliënten. Dit doen we professioneel, persoonlijk en zonder winstoogmerk. Of het nu gaat om bewindvoering, hulp bij geldzaken of mentorschap.

FBBK was oorspronkelijk een onderdeel van de Hartekamp Groep, een zorginstelling voor gehandicaptenzorg in Kennemerland en de Duin- en Bollenstreek. Sinds 2014 is FBBK een zelfstandige stichting, met een eigen toezichthoudend bestuur en onder een eigen naam, maar met dezelfde jarenlange ervaring, kennis van en binding met de doelgroep. Sinds de verzelfstandiging groeit FBBK. We krijgen steeds meer klanten, ook buiten de gehandicaptenzorg.

Wat we zoeken

FBBK bestaat uit een klein en hecht team van bewindvoerders en een mentor. Onze kracht schuilt in onze jarenlange ervaring en de persoonlijke benadering. We zijn ambitieus en willen on aantal cliënten uitbreiden binnen de regio Kennemerland. Om het team uit te breiden zoeken we een nieuwe, ambitieuze collega-bewindvoerder, die het een uitdaging vindt FBBK verder te laten groeien.

Ben je een kei met cijfers, kennen inkomensbeheersystemen geen geheimen voor je en spreekt onze ambitie je aan? Dan ben jij misschien onze nieuwe collega.

Wat je gaat doen

• Je treedt namens FBBK op als de wettelijk vertegenwoordiger van de onder bewindgestelde cliënten.
• Je onderhoudt contacten met zowel officiële instanties als het netwerk van cliënt.
• Je verzorgt de intake van nieuwe cliënten, brengt de financiële situatie van cliënten in kaart en maakt afspraken over de werkwijze.
• Je stelt een budgetplan op en informeert cliënten over hun financiële situatie.
• Je begeleidt en ondersteunt cliënten bij beslissingen over hun geldzaken zodat zij zoveel mogelijk financiële zelfstandigheid behouden.
• Je verzorgt de financiële administratie van cliënten samen met je collega’s.
• Je denkt actief mee over het werven van nieuwe doelgroepen. Je legt contact en bouwt relaties op met zorgorganisaties en andere instanties, zoals gemeenten.

Wat we vragen

Je bent in bezit van een HBO-diploma en een afgeronde opleiding tot Bewindvoerder. Je hebt 3 tot 5 jaar ervaring en bent klaar voor een volgende stap. Je hebt adequate contactuele en communicatieve vaardigheden en aantoonbare ervaring met geautomatiseerde inkomensbeheersystemen (Bizon). Je kunt goed prioriteiten stellen, bent klantgericht en stressbestendig en werkt graag in een klein team. Bovendien kun je goed omgaan met verschillende belangen.

Wat we bieden

• Een afwisselende, uitdagende baan voor 28 tot 36 uur per week voor de duur van een jaar met zicht op een vaste aanstelling.
• Een professionele en collegiale werksfeer binnen een klein en hecht team.
• Ruimte voor groei. Voor de organisatie en op persoonlijk vlak.
• Een marktconform salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden conform de cao Gehandicaptenzorg in FWG 50 (€ 2.333 – € 3.488 bij 36 uur).

Het aanvragen van een verklaring omtrent gedrag (VOG) en het opvragen van referenties zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Enthousiast?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel? Stuur dan je motivatie en cv naar g.v.rij@fbbk.nl. Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Gijs van Rij (023-30 30 703 / g.v.rij@fbbk.nl).